lördag 22 mars 2008

Glad Påsk

I eftermiddag ska vi fara till Skurup igen. 
En påskmiddag med svärföräldrarna står på menyn.

Jag sitter i köket 
Jag tittar ut genom fönstret 
Det snöar.
När jag sitter här och tittar, så ser jag,
Jag har inte plockat bort alla Julsakerna ännu. 
"Julen varar in till påska"? 

Elvis kommer och hoppar upp till fönstret.
När han sitter här så känner jag hur han luktar häst.
För mig blir det en gåta.
Elvis har inte varit i stallet på ett år 
och han badar ju varje vecka.
Mr M kommer då med svaret:
Elvis har tagit ner grimman som hängde på din rullator 
och legat på den
Grimman tillhörde min älskade ponny 
och nu känner jag det.
Elvis luktar inte som vilken häst som helst.
han luktar Druvan. 


Nej nu ska jag ta och packa ner de små porslins tomtarna som står 
kvar fönsterbläcket. Jag ska äta upp min ekologiska banan och jag ska ta och 
göra mig klar för avfärd till Skurup. 

Glad påsk på er alla 

Inga kommentarer: