söndag 30 mars 2008

Söndags öden...


Det är inte bara en gång jag hört att Idrott är farligt.
Jag har dock aldrig tagit det på allvar och snarare tyckt att Idrott gör mer nytta än skada.
Att mitt idrottande nuförtiden bara hör till balansträning, HK bowling, simning och att gå med rullator 50 meter, det hör inte hit.  Inte heller att jag inte får stå i närheten av Tv:n när jag tränar balasen (Tv:n kan ju gå sönder) 

Mr M skadade foten igår på squarsch. Misstänkt benbrott *ajaj* 
Jag tänkte hursom att jag skulle vara lite snäll mot Mr M och köpa en "krya på dig present". Jag skulle till ett köpcentra ett par kilometer bort och köpa hem Guitar hero till vårt Nintendo Wii. När jag hade åkt med min kross i närmare 2-3 km och nästan var framme vid detta köpcentra, ja då får jag punktering! Några j-la idioter (troligen ungdomar) hade lagt ut häftstift på körfältet..skitkul ungar, skitkul!  En vän som bor i närheten kom ner och hjälpte mig bogsera bort krossen (permobilen) till närmaste Statoil mack, vi fixa in lite luft och jag lyckades ta mig hem igen..men det var knappt.  Det var nog inte meningen att jag skulle köpa Guitar hero. 

Väl hemma tar jag ut Elvis till rasthagen och där möter vi på den konstigaste jack russel jag någonsin sett, den såg mer ut som en Drever och mini Amstaff eller något annat och inte var den snäll heller.  Denna han hund började rida på Elvis, hårdare och hårdare, Elvis skrek och morrade i ett och ägaren bara står och tittar på som om det skulle vara helt naturligt beteende! Trots att hunden morrar åt mig så tänkte jag att han får bita mig, jag måste rädda min lilla prins.  Stackars Elvis, tyckte han kunde få lite roligt i dag men istället för roligt blir han våldtagen och misshandlad.  Det "roliga" i det hela är att ägaren till hunden säger innan hon kommer in i rasthagen " åh min hund är jätte snäll mot alla hundar och har aldrig varit elak". Efter åt när jag skällt ut henne säger hon " jo men att han bitit en papillion för 2 veckor sedan så den var tvungen att läggas in på djursjukhus *hihihihihi* betyder ju inte att han är elak, eller att han gör så här på din hund och mot dig, nej han är så snäll min hund!... 
Idioter borde inte få ha hundar! 

Som ni kanske listat ut så blev det inget besök på motormässan för oss idag.  



Inga kommentarer: