onsdag 19 mars 2008

Nya skivan är så bra :D

Nu har jag lyssnat på nya skivan med Niklas Strömstedt, den som jag väntat sååååå länge på. Jag har lyssnat nästan hela kvällen (idiot?).  Låten "En häst, en hund och en pool" tycker jag känns fräsch och jag tror den gör sig jätte bra live. Man ser nästan framför sig hur skoj barnen har, dessvärre hamnar barnen  lite efter i sången och det kan i vissa sekvenser låta ganska konstigt, därför tror jag det blir bättre live. Jag skulle också velat ha barnkören lite "längre fram" så de inte låter så långt bort eller inte alls. Men jag tycker trots allt att låten är riktigt bra och jag kan inte sluta lyssna på den. Jag gav låten betyg 4 i min itunes. 

Annars tycker jag plattan i sin helhet är riktigt fräsch, det är en glad, pigg och frisk ton genom hela och det är väldigt bra texter. Mr M som annars inte är ett fans sa att "Niklas skriver bra texter och att vissa låtar går att lyssna på" ( detta är ett väldigt bra betyg från Mr M).

Jag kan inte säga vilken skiva jag tycker är Niklas bästa,  dels tycker jag de alla har olika nisch och jag saknar fortfarande Niklas första skiva (den som kom ut 1981 "skjut inte det är bara jag",  tror jag plattan heter). Jag kan inte finna den någonstans :S :S  Om någon vet vart jag kan få tag på den så tala genast om det! 

Jag tycker annars att Expressen var väldigt orättvisa i sin recension som bara gav Niklas 2 getingar på denna skiva för jag skulle vilja ge minst 4 :D :D 




Inga kommentarer: