tisdag 4 mars 2008

köpa en Gitarr?

Markus tjatar om att vi ska köpa en Gitarr. Vi har haft det som något slags nyårslöfte. 
Men att kunna spela gitarr för killar är mera något sexigt, skulle någon se mig spela gitarr skulle det mera bli för att de vill ha en rolig stund..lite som stå upp Komik, ren underhållning åt det roliga sättet. 

Ska jag ge mig på att försöka lära mig spela gitarr? Jag som är den mest omusikaliska människa som man känner? nja, det kanske var överdrivet men alla som känner mig vet att jag inte ens kan klappa händerna i takt, trots detta fick jag ju en 4 i musik, fast det var ju för över 10 år sedan.  

Men om jag kunde lära mig att spela gitarr så har jag ju klarat ytterligare en utmaning och jag älskar utmaningar. Jag gillar att göra det som andra ser som en omöjlighet. Sen är frågan, Kan jag spela gitarr? Jag är ju muskel och nervsjuk och har ingen direkt kontroll på mina händer, att jag sedan är vänsterhänt gör ju inte saken bättre. Finns det speciella gitarrer för Vänsterhänta blondiner? 

Kanske ska börja med att köpa Guitar hero till Nintendo Wii och se vad som händer därefter?

Fast ja, det skulle ju vara skoj att kunna spela och det är ju klart, det är ju roligt när man kan roa sina vänner...

Men apropå låttexter.

Jag satt ute i Solen och mös idag med hundarna. Hundarna busade för fullt på baksidan och just då, på ipoden började  Ted Gärdestads låt "För kärlekens skull" att spela. Och den låten är så fin. Jag fick en sådan där mysighets  känsla... 

refrängen: Det är för oss solen går opp 
och lyser som guld för kärlekens skull, 
solen går upp så oskuldsfull
 och lyser på oss för kärlekens skull 

Inga kommentarer: