fredag 21 mars 2008

lååång fredag idag


Nog är långfredagen ett passande namn på denna fredag idag. 
Den känns verkligen lååång.
Jag har ont i huvudet, känns som början till migrän.
Jag har träningsvärk i högra gumpdelen efter träningen igår. 

Det är "pisseväder" ute. Det regnar och det blåser.
Elvis sitter i fönstret, tittar ut och suckar, 
jag förstår honom, jag gör det samma.
Mr M står och viker tvätt
och under tiden lyssnar vi på skivan "två vägar". 

Jag måste ta krossen till Konsum. 
Jag måste handla fika. 
Elvis kompis, Lukas kommer hit idag med sina föräldrar.
Elvis och Lukas skulle fått vara ute och leka i skogen idag
men det är ändrade planer.
Det är ju tur att vi inte har några vardagsrums möbler,
nu har de mer plats att leka på inomhus
och vi vuxna får sitta i köket. 



Dagens fråga: Vad tycker ni om mitt påskris? 



Inga kommentarer: