torsdag 6 mars 2008

Om du var ett hav vore jag en våg...

"Om du var ett hav vore jag en våg
Om du var himmelen skulle jag ha vingar
Om du var ett regn hade jag vart hav och land
Om du var musik vore jag en sång
Om du var vidderna ville jag va vinden
Men jag skulle inte vara något om du inte fanns..."

Jag var på sjukhuset idag, tog mina sedvanliga blodprover och pratade med Inger. 
Trots regnet så åkte jag dit och hem med Krossen.
På vägen hem från sjukhuset började Niklas Strömstedts låt "OM" att spela i Ipoden.
Just meningen " men jag skulle inte vara något om du inte fanns"..fastnade i mitt huvud.

Idag gjorde jag en liten annorlunda tolkning och tankarna började fara iväg. 
Vart skulle jag vara idag om jag inte hade blivit sjuk för 3 år sedan? 

När jag fick denna elaka sjukdom så var jag ju mitt uppe i karriären, nu känns det som jag har tagit ett par steg bakåt igen och har varit tvungen att börja om. När jag blev sjuk kunde jag inte längre gå, stå, skriva eller laga mat. Medicinerna har gjort så jag kan gå kortare stunder, iaf med rullatorn och jag kan stå mer eller mindre varje dag . Jag kan skriva ibland och jag kan laga mat.. iaf på mina bra dagar.... 

Men vart om sjukdomen inte fanns? 
Samtidigt som jag inte ska tänka "om jag inte blitt sjuk"...så kan man ibland inte hjälpa att fundera...
Men jag vet att pga sjukdomen eller tackvare sjukdomen så har ju nya dörrar öppnats och jag vill ändå påstå att jag har ett rikare liv idag än jag hade innan. Många som blir sjuka i en sådan här elak kronisk sjukdom säger att de ser livet på ett annat sätt och sånt.

Men iaf en liten rolig tanke är det att fundera och fantisera på vart jag hade varit om sjukdomen inte fanns. 

Inga kommentarer: