torsdag 13 mars 2008

wiiii

Jag gjorde min bästa träning idag! Jag fick ett snitt på 129,5 idag på 3 serier.  Det var så klart många faktorer som gjorde detta. Dels köpte jag ju ett nytt klot förra veckan. Sedan tränar jag nu 20-21 istället och det är så mycket lugnare den tiden än 19-20. Vi är 3 st från vårt lag som tränar den sena tiden, istället för 21 st som det är den tidiga tiden.

Mitt nya klot är riktigt bra, tänka sig att något som är snyggt kan fylla en funktion också. 129, 5 i snitt istället för 78,...det är skillnad det.  

Jag fick hjälp av ett annat lags tränare idag. Jag fick lite tips om hur jag ska stå och hur jag ska släppa iväg klotet på bättre sätt. Så nu ska jag träna på att hålla balansen på högerbenet istället och så ska jag försöka träna upp vänster armen lite mera så jag orkar hålla i det där förbaskade bowlingklotet, 3 serier i rad. Nästa torsdag kanske jag får 150 i snitt istället? 

Vi har inofficiella tävlingar varje torsdag under mars och april månad. Detta för att vi ska försöka hålla fokusen uppe och för att vi ska kämpa för att bli uttagna till SM.  Efter dagens resultat har jag faktiskt tagit ledningen i min grupp, så just nu har jag SM platsen säkrad :D :D 


Inga kommentarer: