tisdag 11 mars 2008

Jag var ute och gick med hundarna idag. Det kändes som en bra dag med benen, så jag tog rullatorn.  på ett övergångsställe på Nobelvägen drog dock hundarna till och jag ramlade med rullatorn, mitt i gatan.  Mina ben var tydligen inte så bra idag trots allt. 

Rödljusen slog över till rött. Bilarna började Tuta för att de inte kunde köra förbi, jag låg ju mitt i gatan. Personer gick förbi mig och tittade..ingen hjälpte mig upp.  Efter en stund när bilarna tutat så gick någon ur den andra eller tredje bilen i kön och såg mig ligga där mitt i vägen utan att komma upp. Jag tackar den personen som hjälpte mig upp. 

Jag visste inte vilka jag skulle vara mest arg på, personerna som inte hjälpte mig när jag ramlade, eller hundarna som drog till? 

En tanke: Hade det varit en gammal tant som gått med rullator och ramlat, hade denna fått hjälp? 

Inga kommentarer: