söndag 23 mars 2008

Tillbaga i Malmoe

Då är vi hemma igen, vi är tillbaga i Malmoe. 
Påskharen kom till oss alla 3 igår och mitt påskägg var störst av dem alla :D 
Elvis fick ett eget påskägg och där låg bla en  jätte söt scarf med en text som passar honom perfekt. 
"Jag ligger hellre i soffan".  

Jag har parkerat mig i köket och blir lite av bruten hela tiden.
Vi har en granne mitt emot, i 64:an,  som sitter och röker i fönstret,
NAKEN!!
Hon sitter alltid och röker naken i fönstret, med fönstret öppet. 
Mr M har också parkerat sig i köket med sin dator, undra varför? 
Men rökaren är inte speciellt snygg, inte ful heller, bara helt vanlig,
fast naken.  Är hon nudist? Eller kanske är det en bordell därinne? 
Man kan liksom inte låta blir att fundera. 

Undra om det är hennes moped på gatan?
Det står en ful 80-tals moped med ett flak, 
större än mopeden där nedanför. 
Alla andra grannar i 64:an har rullgardinerna neddragna, 
utom den nakna kvinnan. Det är som att hon vill att man ska titta på henne.
Nästa gång hon kommer till fönstret och röker ska jag vinka till henne och se vad som händer. 


Inga kommentarer: