måndag 10 mars 2008

Less på Sverige och Svenskarna

För varje dag som går blir jag mer och mer less på detta land och dess invånare. Jag är trött på alla fördomar, jag är trött på all diskriminering och alla människor som hela tiden ska spela martyrer.

Carola gick inte vidare i melodifestivalen, so what? bara ta nya tag och komma igen? Nej istället går hon ut i kvällspressen (nya skvallerpressen?) och säger att det kändes som hon blev bränd på bål. Någon annan säger att svenska folket hatar henne. Jag säger som jag kommenterade på en annan blogg om samma ämne: Men om hon nu är så hatad, varför spelas hennes musik i radio och tv med flera ställen? varför hyllades hos på sitt 25 års jubileum? Jag tror snarare att svenska folket röstade på Nordman för de är trötta på Carolas självgodhet mm.  Detta martyr liknande hon håller på med nu, det om något skadar hennes fortsatta karriär.

Jag satt också och debatterade med en annan Centerpartist idag och nu får jag passa mig för att jag inte säger något dumt här. Men jag blev så upprörd och de åsikterna denna person hade går verkligen inte ihop med Centerpartiets grundläggande politik. Det var så mycket fördomar och diskriminering mot funktionshindrade personer. Men det är så..bara för att du är funktionshindrad blir du inte tagen på allvar i detta landet och alla funktionshindrade (rörelsehindre som föståndshandikappade klumpas ihopa och blir en person) Regeringen vill nu tvinga ut alla skadade och sjuka ut i arbete och är förvånade över att ingen arbetsgivare vill anställa dom, när de själva inte vill anställa någon som är sjuk eller skadad och använder hjälpmedel.

Centerpatiets grundläggande politik lyder  och jag citerar : "Alla människors lika värde och rättigheter är grunden för centerpartiets politik. Vi är ett grönt socialliberalt parti. 

Det yttersta målet är att var och en ska kunna växa som människa och ha möjlighet att förverkliga sina drömmar. Ansvar för varandra och för naturen ska vara vägledande när samhället formas. " 

Alla människor gäller alla människor, gamla som unga, friska som sjuka, invandrare som infödda, homosexuella som heterosexuella!!  

Tänk vad skönt det skulle vara här i Sverige, om det var så som Centerpartiet vill. 

Nej för varje dag som går får verkligen en eventuell flytt utomlands ett plus i kanten. 

Inga kommentarer: