måndag 10 mars 2008

Traditionella myskvällen

Åh jag älskar måndagkvällar. 

Måndagkvällar är min och Elvis kväll. Vi sitter i soffan eller på golvet och tittar på "mannen som kan prata med hundar". Varje måndag kl 20. Elvis parkerar sig i soffan eller på golvet och stirrar på Tv:n. Elvis sätter sig gärna i mitt knä och Han följer hundarnas rörelser, skäller och gnäller, morrar och ylar. 
Det är precis som han förstår vad programmet handlar om. 

Traditionen på måndagkvällarna började när Top Dog gick på Tv3. Ni vet programmet på som var för några år sedan. Det var där vi upptäckte att Elvis verkligen ser hundarna på Tv:n. När Tog Dog gick så följde Elvis deras rörelser. När dom tränade snurra runt, sitt och stå, eller vad dom nu gjorde, så gjorde Elvis exakt likadant. Så jag antar att jag har Top Dog att tacka för att Elvis kan dansa, gå slalom och allt annat.  Elvis skulle ha vart med i Top Dog...han hade vunnit! Det finns ingen mer clown med utstråning än han. 

När TopDog tog slut upptäckte vi ett nytt program på Tv4+ "mannen som kan tala med hundar".   Här lär sig inte Elvis några konster, men han får se lite andra hundar iaf och jag får titta på ett intressant program, och alltid kan man lära sig något nytt. Många av Cesars metoder skulle aldrig fungera med Elvis men det är iaf mysigt att få ha en egen timme med Elvis i knäet och myspys.  

Förresten. 2 av Elvis "barn", mina "barnbarn", ställdes ut i helgen. Jag vet ännu inte resultatet för Jum-Jum men Madicken hade muppat sig lite men fått väldigt fin kritik. Hon kom dock tyvärr på andra plats och missade därmed sin andra BIR. Men vi är nöjda med den fina kritiken iaf. 


Inga kommentarer: