onsdag 17 februari 2010

2-1 Erika mot Emilija

min systerdotter och jag (emilija är bäbisen på bilden och det är jag som håller i henne i julas ) har en tävling som den tävlingsmänniska jag är och just nu står det 2-1 till mig!

min lillasysters dotter Emilija är 6 månader gammal och kan sitta själv alltså får hon 1 poäng där och ställningen blir då 0-1 .men jag jämnar ut ganska snabbt då jag inte längre använder blöja dvs ställning 1-1, detta trots att hon kan hålla upp sitt huvud och inte jag.

vem lär sig då att äta först? vi tror för tillfället att vi kan båda kan så där blir det dessvärre 0-0 än så länge och hakklapp då blir det dessvärre 1-1 jag använder ju en sådan.

sen har vi detta med sockerplast, jag fick aldrig någon klarhet i om hon använder sockerplast eller inte så jag säger 1-0 till mig där eftersom jag har fått sådana.

målet är iaf att lära sig att gå före henne och då har jag förhoppningsvis 4 månader på mig iaf...

Tack martina min älskade syster för humorn i dag och för att du får mig att skratta hela tiden, vem kan gå och äta först tävlingen känns helt plötsligt så roligt mitt i allt elände.

mitt nya favorit uttryck är läget är stabilt för det sa Doktorn till mig idag, jag försämras inte för tillfället utan jag är stabil. imorgon är det en ny blod och plasma behandling och jag kämpar på.

1 kommentar:

Susanne T sa...

Så viktigt med humor och skratt när livet är tungt Erika. Tror det hjälper en att leva....
En annan ton i ditt inlägg idag som känns hoppfull. Kanske tar det tid men du kommer att fixa det här.
"Skratt är som bensin, det hjälper till att få fart på tillvaron"
Du är med i mina böner farmöver.
Kram från Susanne