lördag 27 februari 2010

Edith Piaff blev BIM idag





åh vad roligt det var att se Loretta och Edith Piaff idag och tack hela gänget för en underbar dag i det kalla ridhuset i Gryttinge. Edith Piaff blev 1a med HP pris och sedan BIM, det var Lorettas hane Morris som sedan stod mot Edith Piaff i BIR ringen vilken Morris vann, intressant var att det var 2 helt olika typer av chihuahuor som stod mot varandra även om båda är innanför rasstandarn.

Edith Piaff fick en väldigt fin kritik som jag dessvärre inte har med mig till sjukhuset, men det stod bland annat att hon hade ett feminint huvud, väl markerad benstomme, perfekta rörelser från sidan, perfekt bett , får skriva ut hela kritiken när jag har den framför mig sen när jag kommer hem om någon vecka.

På bilden sitter hon i sin stolta "mammas" knä dvs mitt knä med sina fina rosetter.

Min dagpermission är över för denna gång och jag orkade inte alls så mycket idag men är glad att jag orkade vara med några timmar på utställningen och sedan titta förbi våra vänner i Svalöv innan jag klockan 17 blev tillbaka skjutsad till sjukhuset.

Tusen tack Loretta för all hjälp med Edith Piaff.

Inga kommentarer: