måndag 8 februari 2010

Glasögonorm

Jag är torsk på mina glasögon. Jag har 5 par glasögon hemma som jag flitigt använder
eller 4 par som jag växlar mellan beroende på vilket humör jag är på och kläder,
sedan har jag ett par som jag ska ha när jag sitter vid datorn och arbetar.

När jag var hos ögonläkaren för 2 år sedan så fick jag vet att jag ska vänja mig av vid glasögonen
när jag inte gör något speciellt vilket jag började göra men fick bakläxa nu när jag var där igen i December. Han var arg och sa att jag inte behöver ha glasögon när jag inte kör bil eller tittar på Tv och när jag tittar på Tv ska jag ha samma glasögon som jag har när jag sitter vid datorn och jobbar så nästa gång jag ska dit vill han inte att jag kommer i glasögonen, men jag är ju en glasögonorm, hur ska detta gå?

Nåja nuförtiden är det visst mode att ha glasögon på sig utan glas med styrka i och jag har ju trots allt ett litet litet litet synfel på långthåll så jag måste ju trots allt ha dom ibland. För någon som haft glasögon nästan varje dag sedan 1993 så är det ett stort steg att vänja sig av med dom där brillorna, känner mig naken utan dom och tycker inte att jag passar att vara utan glasögon heller så va det sagt!

Detta måste ju ha varit väldigt intressant för er att veta eller hur?

Inga kommentarer: