onsdag 17 februari 2010

Tillfälligt stabilt

i dag har det hänt grejor.

sjukgymnastik på förmiddagen i form av att sjukgymnasten rör på min kropp och jag flyger med som en vante typ. vilket jag faktiskt klarade av...nej nej nej inte ropa hej ännu! vad har jag mer gjort idag? jo jag har suttit i rullstol, eller suttit och suttit halvlegat i en slags blandning mellan stol och säng på förmiddagen. sen har sjukgymnasten vridit på mitt huvud och jag satt faktiskt upp i hela, håll i er nu.. 3 sekunder! innan jag ramlade..eller ja okey det var lite överdrivet, 2,5 sekund var det faktiskt bara ...efter de där övningarna så hade jag så ont i kroppen och var så trött så jag somnade, ja först började jag ju naturligtvis att grina och fick lugnande tabletter av all panik, sen sov jag i en timme.

kl 14.30 tog Dr Andsberg ett ryggmärgsprov och kunde sedan säg att läget är stabilt! vi vet forfarande inte vad som hänt eller om och när jag blir frisk, till vilken grad jag kan komma tillbaka till livet osv men läget är stabilt i nuläget och inte längre lika kritiskt och Dr Andsbergs team har tydligen gett sig faan på att dom ska vinna nobelpriset och att jag ska få stabilitet i mitt liv.

har legat i sängen hela eftermiddagen och kvällen då jag inte orkat annat men liggande orkade jag faktiskt äta med vänsterhanden sen har jag inte orkat så mycket mera.

Inga kommentarer: