lördag 13 februari 2010

jag har ont och jag är rädd

"godmorgon har du sovit gott?
den frågan fick jag av den gulliga nattpersonalen när jag klockan halv sex vaknade vrålskrikande och kallsvettig under en mardröm. vad är det för fråga tänkte jag och 3 sekunder senare kommer nästa idiotiska fråga:
känner du dig bättre idag?
- ja måste vakna till först men jo titta armbågen ser ju lite gladare ut, jag kan se ett leende på den men näh jag känner mig inte bättre varken fysisk eller psykiskt. och huvudet hänger inte lika mycket just nu och ryggen är stabil, min vänstra halva är ju iaf glad hela tiden men inte lika glad just nu dessvärre.

Idiotiska frågor kräver idiotiska svar. jag är fortfarande kvar på neurologen avdelning 1 i malmö dit jag flyttade ner igår kväll, jag har tydligen varit stabil i natt även fast de inte haft mitt hjärta uppkopplat så kunde dom säga så (hjärtat har inte slagit som de ska de andra nätterna när jag varit uppkopplad), och eftersom dom har magsjuka i lund förvaras jag här just nu.

Neurologen avd 1 i malmö är ett förfaringsställe där stabila personer förfaras i väntan på död eller hemgång, vilken kategori räknas jag till när jag inte kan få den vård min kropp kräver i Malmö? och vad betyder det när de säger att de ställer in en exta säng så J eller någon annan i familjen kan sova här? vad är det som händer?????? varför får jag inget veta. hur kan dom säga en sak till mamma i telefon och till annan personal än till mig? vad är det som de inte berättar? varför berättar dom inte?

personalen här i malmö är iaf gulliga. Dom är snälla och jag har bara träffat 3 idioter på hela veckan och det var 2 st igår eftermiddag innan jag flyttade ner hit och en på morgonen igår, dom fick höra att dom var idioter det kan jag lova för sådana människor ska jobba med ankfisar istället för människor!, dom andra är jätte gulliga, omtänksamma, rara och dom har humor, både undersköterskor, sjuksköterskor och läkare.

i natt innan jag somnade så kom jag och tänka på hur det gått med mitt senaste brev till docent Otterbeck, så jag läste igenom det lagom missnöjd, undra vad han tänker när han läser det kände jag och skämdes. ser dram emot att höra domen.

förlåt för min hemska stavning i bloggarna men det är inte så lätt och jag är glad att jag kan använda vänster hand iaf...förlåt för alla hemska ord. jag är förtvivlad och jag är förtinad.

Inga kommentarer: