torsdag 18 februari 2010

läget är stabilt, himlen väntar ett tag till

mitt nya favorit uttryck är " läget är stabilt, vi vet inte varför du är så här sjuk och vad som hänt ännu men läget är inte längre kritiskt utan vi känner att det är stabilt" . jag och familjen är oerhört lättade och jag klarade första milen med hela fan cluben som hejade på! jag kämpar och kämpar och i dag har jag viljan och det känns som att jag har den där orken som behövs när man vet att man har 13 mil kvar efter att man är helt slut när första milen är avklarad, jag fick en annan ro i kroppen i går när Dr Andsberg sa "vi känner att läget är stabilt" och jag kunde till och med sova i tre timmar i natt efter det.

... snart kan jag kanske säga så här: nu går planeringen lite, lite frammåt igen istället för bakåt hela tiden som Cessan sa angående något helt annat, men hennes ord kändes rätt i detta sammanhang.

man kunde nästan höra lättnaden i mammas röst innan hon ens hade svarat i telefon i går när jag ringde och sa att läget är stabilt. och i alla mina syskons röst. jag kunde nästan se hur dom jublade där hemma i Sala och öppnade champangen även om det är alldeles alldeles förtidigt. Martina och jag började ju med tävlingen "Erika mot Emilija" iaf.

Dr Andsbergs team här på neurologen vid Lunds universitetssjukhus ser mig, mig som person och deras kämpar vilja att hålla mig stabil i första läget, hitta anledning och orsak i andra läget, hitta medicin och botemedel i tredje läget smittar liksom av sig på mig just nu även om livet känns hopplöst och ångesten kryper på när det är som att förflytta 170 kilo tung bly på egen hand när du drar din vänsterhand längs tangenterna på datorn eller ska försöka hålla i en liten plastmugg vatten och högra sidan bara ligger där som ingenting och vägrar att röra på sig hur mycket jag än tar i. den fysiska smärtan i kroppen går inte ens att beskriva. men som jag sa i går så har Dr Andsbergs team bestämt sig för att vinna nobelpriset av egoistiska själ eller för min skull det kvittar, vi båda vinner på sammarbetet.

start skottet har gått, mitt OS har börjat.

Inga kommentarer: