torsdag 25 februari 2010

trött

Igår uppdaterade jag ingenting tror jag, somnade väldigt tidigt på kvällen och var trött efter alla stora framsteg jag har gjort. Det är inte roligt att tävla mot Emilija längre, stina kan få vara kvar i tävlingen för just nu har vi jämna steg, men får nog ha min brorson Erik som största konkurrent i nuläget. Ska försöka be någon ta kort idag på träningen.

Det har kommit lite blodprovs svar i dag som inte var helt oväntade resultat för mig och läkarna har inte riktigt trott på detta eftersom dom har haft ett helt annat spår i utredningen på varför jag blev förlamad och kroppen slogs ut mer och mer, något som även det var ganska logiskt när jag tänkte efter. Ett stort frågetecken är bara varför man ser detta först efter 2,5 vecka på sjukhus när man tog blodprov redan första dagen. Alla korten kommer läggas på bordet i nästa vecka när mina tre doktorer har lagt alla pusselbitar på plats. Det är ju så här det är att leva med en autoimmun sjukdom.

i dag har jag feber och högt blodtryck och känner mig allmänt slö i kroppen. Trots detta har jag och sjukgymnasten kastat boll och varit ute och gått. högerarmen vaknar mer och mer men det är en vidrig känsla att vara tvungen att vara uppe och gå och vara tvingad till att använda högerben och högerarm fast jag inte känner den sidan. Tänk er själva att ni ska belasta ett ben som inte finns där, eller hålla i ett glas med en hand som inte existerar. det kanske gåra att jämföra med att ni ska sätta er på en påstodd stol som står i rummet men ni ser den inte och undrar hur ni ska kunna sitta på stolen när den inte står där. Det är en obeskrivligt märklig känsla, hur kan något bära upp dig som inte finns? du ser det men känner det inte.

på lördag ska jag få dagpermission så jag kan följa med och titta när Edith Piaff ställs ut. hon skulle ju ha ställts ut på söndag också men det ser ut som att hon inte kommer att göra det. Sen ska jag få komma hem i slutet av nästa vecka och ha så kallad hemrehabilitering.

måste sedan, för att inte göra en person besviken vinka till "coco" så nu vinkar jag till "coco", vink vink.

Inga kommentarer: