torsdag 18 februari 2010

en ny hopplös natt på sjukhuset

lyckades ta kort på 2 av 3 delar på min behandling tidigare idag men kunde inte skriva text i kortinlägget så det kommer här:

den översta är mina in opererade slangar i halsen och den nedersta är en av 2 maskiner som renar kroppen på antikroppar eller något sånt. 2 sådana behandlingar är nu avklarade, nästa behandling på lördag.

kvällen är annars full av ångest och rädsla , eller hela dagen har varit så, för att när det sägs att läget är stabilt så betyder det tydligen inte att man blir frisk det kan ingen säga, ingen kan säga något alls. Dr Brådvik är inkopplad nu, en av de främsta neurologerna i landet på denna slags neurologi, så 2 framstående läkare nu alltså ett hopp borde ju finnas.

. när jag sedan säger till nattsköterskan, åter igen en person jag aldrig har träffat, att jag skulle vilja sova hela natten och ber om en sömntablett som läkaren sagt att jag ska ta om jag känner att jag inte kan sova, vilket jag inte kan inatt pga psykiskt ångest och den fruktansvärda fysiska smärtan, , ja då kommer hon in med yougurt för det kan hennes barn sova på och det kan hon själv sova på, nu ska jag då ( som knappt kan äta mat annars heller sedan en vecka tillbaka eller äta själv) kunna äta en hel stor skål vanilj yougurt och sen kunna sova...tror ni på det? tror ni att det fungerar på en 30 årig tjej som inte sovit en hel natt sen hon kom till sjukhuset den 9 februari och har ångest att hon ska lämna kroppen igen som hon redan gjort flera gånger i förra veckan?
jag sov 3 timmar natten till idag och då vaknade jag av panik, sen sov jag 2 timmar under min blod och plasma behandling då jag blev så trött av tabletterna mot ångesten och sjukgymnastiken på 10 minuter... jo men verkligen ännu en sjukhus natt att frukta med andra ord....

och jag som hade sånt bra humör på förmiddagen, framsteg med sjukgymnasten och hoppet som väcktes har släkts för tillfället.

Inga kommentarer: