fredag 26 februari 2010

livets vändningar

Livets vändningar är verkligen snabba och när man är gammal så ska man ta vara på varje minut som farbror G sa för någondag sedan, igår visste han inte hur rätt han har. jag tror att man ska ta vara på varje minut trots gammal eller ung, titta bara på min kropp som slogs ut på bara 20 minuter och hur den bara försvann bort mer och mer för snart 2 veckor sedan.

I dag är det sorgens dag på något sätt och jag, jakob och Dam K på rummet är verkligen ledsna och känner en tomhet.
Jakob och jag han blir goda vänner med Dam D och hennes make också under denna vecka som både Dam D och jag låg här på neurologen i samma sal och vi började umgås en del vilket iof är ganska oundviklit när man bor på samma sal men det visade sig även att vi har samma intressen, vilket var ett stort samtalsämne. Vi hade dessutom planerat kalas på tisdag och en inplanerad middag hemma. Dam D och jag satt och skrattade hela kvällen igår och hon var med på Videosamtalet jag hade över datorn med hundarna och Lorettah så sent som strax före hon gick och lade sig. Sedan hände något oerhört hemskt och jag är så ledsen för hennes barn och och hennes makes skull. Dam D lämnade oss igår och hon lämnade jordelivet, det tog bara några få minuter, så för hennes skull är det skönt att det gick så snabbt, men för hennes make G är det beklagligt och för hennes barn. hennes make G var så himla kär i henne och jag såg lite Morfar och Lisa i dom två. Tror det var i söndags som jag och Jakob satt och lyssnade på deras kärlekssaga som varat i 13 år. Dam D var endast 84 år gammal, alldeles för ung. Det som hände på salen igår får en att verkligen tänka igenom hur snabbt livet kan gå och fick mig att inse vad som verkligen hände mig och tyvärr lever jag med vetskapen om att det kan hända igen och att det bara är en tidsfråga, frågan är om man är lika lyckligt lottad nästa gång?

i dag eller i morgon ska jag genomgå en liten operation. Jag hoppas ju på att det blir idag så att jag får permission i morgon .

Inga kommentarer: