fredag 12 februari 2010

hoppet finns där borta någonstans

Tittar på kort på min systerdotter. hon är så söt och på något sätt så är det just hon som får mig att kämpa i dag. jag har henne som bakgrund på datorn och jag skulle vilja pussa på henne och krama henne, det ska jag göra när jag kommer till sala i april för dit tänker jag åka då. jag ska väl bli frisk? blir jag frisk? får jag bli frisk eller stabil någongång?

Nu har dom gjort allt dom kan i malmö och jag flyttas över till Lunds universitetssjukhus idag eller i morgon. I Lund ska dom kunna ta fram vad det är och vad som hänt, jag har fått mina aningar nu och jag vet att det är brottom, brottom, brottom akut....kan dom inte klara det i Lund hamnar jag i Stockholm på karolinska, klarar dom det inte där blir det att fara fortare än kvickt till england om det inte redan är försent då, men jag ska vara stark och jag ska kämpa på det lovar jag. min vänstersida vill ju vara med ju ,men varför vill högersidan inte? varför dör den ifrån mig?

varför ska livet vara så orättvist? vissa människor bara halkar igenom livet, som min lillasyster som har allt jag någonsin vill ha och drömt om, jag beundrar henne och hon har knappt en förkylning om året och nu även världens bästa sötaste dotter. jag missunnar henne inte alls något, inte det jag menade. jag beundrar henne alltså och idag är det hennes dotter som fått mig att kämpa på. lilla söta älskade emilija, vet inte varför men hennes 5 års dag om 5 år ska jag fira den ser jag fram emot även om 1 års dagen har ett helt halvår kvar. Det är bissarra tankar nu det är knasiga tankar det är ett knasigt liv, detta är inget liv.

tack alla för ert stöd i min kamp. beklagar att jag inte har något roligt att berätta för tillfället.
förutom den då om att katten rymde från svärmor igår, funkar den kanske?

jag kom aldrig till lund idag konstigt ingen vet vad som hände, kanske för att det är fredag och jag är hela 30 år? eller 29 och 10 månder och inte 3 år eller för att hoppet redan är ute? vad gör det om man väntar 3 dagar till när allt redan är bestämt och klart? men i morgon ska jag visst åka säger dom, vem vet lever jag så får jag se helt enkelt.
i morgon bitti ska jag iaf plugga hebreiska med l-j och s har vi sagt så jag kan tänka på lite annat, dom kommer hit klockan 10. kanske ska försöka sova då? nu alltså

det är konstigt hur kriser för personer närmare varandra iaf och nu märker man, nu ser man....som jag sa innan tack alla för ert stöd i min kamp, ni värmer

2 kommentarer:

Anonym sa...

keep on fighting.. u make it.. puss A-K

ika sa...

jag ska jag lovar...puss o kram