lördag 6 februari 2010

Tjock som en Semla

Uppe före tuppen som vanligt och vaknade faktiskt kl 05,10 av mig själv idag,
fick för mig att jag hade försovit mig lite och jag ligger faktiskt 20 minuter efter i min planering,
hur ska det gå idag?

har en gosig semla tänkte jag säga i knäet, Selma men hon är tjock som en semla. Tycker då inte hon har gått ner ett gram av den där special maten från Royal Kanin som man ska ge till steriliserade katter. När denna påse är slut så får hon faktiskt äta Dietmat, det måste vara mer skadligt att vara så där tjock än att äta Dietmat för en kise som är runt 10 månader? Någon som har katt som vet?

Nej nu ska jag ta och sätta mig och analysera. Om 6 timmar borde jag kunna ta paus. Jag skulle så gärna vilja åka in en sväng till Malmö idag och gå på mässa, bara en liten sväng men för att jag ska kunna göra det så måste jag sätta fart nu.

2 kommentarer:

Tant Bodil på jobb sa...

Ha ha- Semlan blir smalare till våren när hon kan gå ut. Alla katter blir feta som marsvin på vintern- de vill inte vara ute så mycket i kylan. Till våren flyttar hon utomhus och du kommer knappt se röken av henne.
Så gör mina katter..

ika sa...

hahaha jag hoppas att du har rätt

kramen