fredag 19 februari 2010

positivt Besked

Jag har fått lite besked i dag, både positiva och negativa besked och jag visste inte alls hur jag skulle reagera, tack och lov var jakob här då chocken kom efter någon timme. Jag känner ett lugn, ett inre lugn på ett mycket märkligt sätt, det gör hela familjen fast vi ställer oss så frågande.

nåja det positiva beskedet är att jag kommer att bli bra som det ser ut som, det ser ut som att jag kommer att bli återställd mer kan jag inte säga i nuläget. inte heller hur lång tid det tar och exakt vad det är.

min doktor och jag har i dag haft ett långt samtal och jag har fått titta på mina röntgenbilder och provsvar och ännu mera provsvar osv osv och ingenting i nuläget tyder på att detta kommer att vara bestående. Det är 3 utredningar kvar att göra och sedan kan man definitivt fastställa vad som hände med kroppen tisdagen den 9 februari 2010 när den bara gav upp.

Jag och min familj har hela tiden ställt oss frågan, vad var meningen med allt detta? i dag fick vi troligen svaret vilket på ett sätt är oerhört lättat speciellt för mig, nu kan jag lägga all energi på att bli frisk.

som sagt vilken dag i dag, jag kunde sitta helt själv med ryggstöd men har till och med suttit relativt stabilt i en vanlig rullstol om än bara i en timme, snacka om det går framåt! jag ska vinna bragdguldet det är ett som är säkert.

1 kommentar:

Susanne T sa...

Underbara nyheter Erika, jag blir så glad och rörd. Heja, heja. Varma kramar från Susanne