söndag 14 februari 2010

happy valentine ditt paket!

vilken valentine detta blev då.
raka motsatsen till det planerade
och raka motsatsen till det som hoppades.

hade jag inte blivit så radikallt försämrad igår så hade jag fått några timmars permission idag.
Då hade jag kunnat åka till trelleborg ett par timmar och tittat på the playtones och hälsat på hundarna. men sen igår kväll ligger jag bokstavligen som ett paket. all förflyttning sker av 2 personer, jag matas och jag orkar inte hålla upp mig själv, magen fungerar inte längre som den ska heller. kraften i vänsterarmen försvinner, kraften i vänsterbenet finns inte längre där. varje finger förflyttning med vänster känns som 120 kilo tung bly. det gör ont att äta, jag är yr ...kroppen äter upp mig. Det är som en elak orkanvind du inte kan stoppa innan den raserar ditt hus, det är som en krokodil som sakta men säkert tuggar upp din kropp och allt du kan göra är att titta på utan att förhindra det.


i dag ska det fixas papper så jag vet att hundarna är säkra när jag inte länge är med, för det är så det känns, verkligen som så, men ångesten är inte fullt lika stor idag, jag har mer gett upp tror jag. J sov här i natt men jag vaknade vid halv fem full av ångest men inte lika som när jag var själv igår morse. jag kan inte förklara hur det känns, jag inte förklara vad som händer med kroppen när inte ens läkarna kan göra det. jag kan inte förklara mer jag har gjort mitt bästa. Det viktigaste för er kanske inte är att få svaret på bokstavsdiagnosen även om jag vet att flera av er vill ha svaret? men mamlö universitetssjukhus, lund universitetssjukhus och karolinska universitetssjukhuset där de främsta neurologerna finns i Sverige har inget svar till oss i nuläget, så hur kan ni begära att jag ska veta? kravet alla har är att jag ska kämpa på i ovissheten utan att veta om jag vaknar i morgon eller om jag ens får komma hem någongång

jag kommer inte att kämpa vidare nu, jag orkar inte. jag kan inte kämpa emot utan nu sker det som sker. jag bara väntar....

happy valentine ditt jädrans paket säger jag till mig själv.

Inga kommentarer: