söndag 14 februari 2010

Tack till the playtones

i dag missade jag ju The playtones spelningen i Trelleborg för att jag ligger förlamad på sjukhus som alla vet vid detta laget, ikke sant? Hursom Jakob var hem till Trelleborg och gick på spelningen utan mig (efter min uppmaning) sen kom han, tro det eller ej, tillbaka till neurologen i malmö med en signerad CD skiva från The playtones! hur stort är inte det?

på skivan står det " krya på dig Ica" och hela bandet har signerat den efter att de fick veta att jag är jätte sjuk. Så nu på kvällen har jag spelat skivan i datorn så hela den neurologiska avdelningen rockar! jag lovar att jag om eller när jag blir frisk så ska jag dansa loss på en av deras spelningar...thats a deal!

fick en plunta Whiskey idag oxå av mitt fin besök kl 14, jag har inte smakat på den men kul var det iaf....det luktar singelmalt!

rent praktiskt har det skrivits papper om önskemål och garanterat mig att hundarna får stanna hos Jakob och hans mamma även om jag inte tror att min familj tar hundarna ifrån honom så vet man ju eller jag har hört skräckhistorier om giriga folk, så nu är jag garanterad. om jag dör har Jakob laglig rätt till vovvarna och selma. En trygghet jag nu kan släppa. och loretta ställer ut Edith i svalöv och maria ställer ut henne i hässleholm. sen vet jag inte vem som tar laholm den 13 mars eller malmö internationella i mars.

Eftersom jag inte orkar hålla upp huvudet och har blivit förlamad i ryggen nu så har jag idag fått en ny rullstol så jag slipper ligga i sängen hela tiden, den är skön faktiskt, stolen alltså och jag halvligger på någotsätt, det komiska är att min systers dotter som är 6 månader sitter mer stabilt än jag som snart är 30 år. lilla Emilija 6 månader kan sitta inte jag 30 år!!!! hemligheten är att säga komandot "sitt" sa Martina till Jakob idag, han får testa det, vem vet det kanske funkar? glömde dock fråga martina om emilija kan äta själv för det kan jag inte heller, nu får jag hjälp med allt, precis allt.

Mamma och jag har sedan kommit fram till att den läkare som får mig frisk (om det finns någon sådan) och som ställer en diagnos med rätt behanling vinner nobelpriset och jag får en sjukdom uppkallad efter mig, alltid något att se fram emot där uppifrån himlen!

Inga kommentarer: